امسال هم مثل سال ۲۰۱۸، شاهد سه آیفون جدید خواهیم بود و حالا آنطور که در خبرها شنیده می‌شود، آیفون ۲۰۱۹ قرار است دوربین سلفی بهتری داشته باشد که می‌تواند در نور کم، سلفی‌های بهتری ثبت کند. این خبر اولین بار توسط Ming-Chi Kuo، یکی از منابع مورد اطمینان در مسائل اپل، منتشر و سپس توسط وب‌سایت MacRumors، بازنشر شده است.

آنطور که در این گزارش آمده، اپل بالاخره دوربین‌های سلفی ۷ مگاپیکسلی را کنار خواهد گذاشت و به جای آن از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. همچنین با توجه به بیشتر شدن تعداد پیکسل‌ها، گفته شده که اندازه هر پیکسل با دوربین سلفی آیفون کنونی یکسان خواهد بود که این یعنی شاهد سنسوری بزرگ‌تر برای دوربین سلفی آیفون ۲۰۱۹ خواهیم بود. با ۱۲ مگاپیکسلی شدن دوربین سلفی، دیگر می‌توان گفت که تمام دوربین‌های استفاده شده در یک آیفون، چه در جلو و چه در عقب، ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. Kuo همچنین گفته که اپل قرار است از یک لنز جدید هم برای دوربین سلفی استفاده کند که دیافراگم باز‌تری دارد و درواقع نور بیشتری به سنسور می‌رساند. تمام این بروزرسانی‌ها، منجر خواهد شد که دوربین سلفی آیفون ۲۰۱۹ بتواند سلفی‌هایی خوب در نور کم ثبت کند.

همچنین شنیده شده که اپل قرار است از یک پوشش کوتینگ مشکی‌رنگ برای سنسورهای جلویی دستگاه استفاده کند تا دیگر این سنسورها، دیده نشوند. این کار، اقدامی جدید نیست و برای مثال پیش‌تر شرکت سامسونگ از چنین پوشش‌های مشکی رنگی برای مخفی کردن سنسورها در حاشیه نمایشگر گوشی‌های خود استفاده کرده بود که در نهایت به زیبایی و سادگی بیشتر بخش جلویی گوشی منجر می‌شود.

علاوه بر دوربین سلفی، قرار است بقیه دوربین دیگر مدل‌های آیفون ۲۰۱۹ نیز بهبود یابد. ابتدا بگذارید با نسل جدید آیفون XR شروع کنیم که قرار است به جای یک دوربین، دوربین دوگانه داشته باشد. دوربین دوم در این گوشی، دوربینی با زوم دو برابری اپتیکال خواهد بود و به این ترتیب آیفون XR جدید، اولین آیفون پایین رده اپل خواهد بود که به دوربین دوگانه مجهز می‌شود. Kuo همچنین گفته که دوربین اصلی این گوشی‌ها، قرار است پیکسل‌هایی بزرگ‌تر و در نتیجه سنسوری بزرگ‌تر داشته باشند تا بتوانند در نور کم عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهند.

همانطور که پیش‌تر هم در شایعات داشتیم، بار دیگر تایید شده که سورپرایز اصلی در دوربین آیفون‌های امسال، مربوط به نسل جدید آیفون XS و XS مکس می‌شود که قرار است دوربین سه گانه داشته باشند. دوربین اول و دوم در این گوشی‌ها، لنزی مثل آیفون‌های کنونی دارند اما دوربین سوم، لنزی با زاویه دید فوق عریض خواهد داشت.

امسال بسیاری از پرچمداران اندرویدی، به دوربین‌های سه گانه مجهز شده‌اند و حتی برخی شرکت‌ها مثل هواوی و سامسونگ، دوربین ToF را هم در بخش پشتی بهترین پرچمداران خود قرار داده‌اند که در عکاسی پرتره، کاربرد زیادی خواهد داشت.

تمام این لنز‌های اضافه، قابلیت‌هایی جدید به گوشی‌ها اضافه می‌کنند اما رقابت اصلی در دوربین گوشی‌ها، به پردازش تصاویر برمی‌گردد. هواوی توانسته امسال دوربینی با قابلیت فوق العاده عکاسی در شب و زوم دیجیتال عالی و همچنین پرتره‌هایی بهتر، در هواوی P30 Pro به نمایش بگذارد. از همین رو، اینکه آیفون بعدی چند دوربین دارد مهم نیست بلکه مهم این است که عملکرد و نتیجه نهایی که این دوربین‌ها تحویل می‌دهند چقدر بهتر است هواوی P30 Pro خواهد بود.

منبع: TheVerge

The post آیفون ۲۰۱۹ به دوربین سلفی بهتر مجهز می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala