به‌زودی کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC برگزار می‌شود که در آن شاهد رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های iOS و macOS خواهیم بود. طبق گزارشی که روز گذشته منتشر شده، قابلیت Siri Shortcuts (و احتمالا خود اپلیکیشن Shortcuts) همراه با نسخه ۱۰.۱۵ سیستم‌عامل macOS خواهد بود. قابلیت Shortcuts به کاربران اجازه می‌دهد که برای اجرای مجموعه کارهای موردنظر خود، فرمان صوتی تعریف کنند. به دلیل اینکه می‌تواند با به زبان آوردن این فرامین صوتی، کارهای مختلفی را انجام داد، این مشخصه تا حد زیادی مورد توجه کاربران iOS قرار گرفته است.

از دیگر مشخصه‌هایی که به macOS منتقل می‌شوند، نباید قابلیت Screen Time را از قلم بیندازیم.

حالا قرار است که این مشخصه روانه‌ی macOS شود و البته باید خاطرنشان کنیم که تنها برنامه‌های به اصطلاح Marzipan می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند؛ این اصطلاح برای اپلیکیشن‌هایی به کار می‌رود که از iOS به macOS منتقل شده‌اند و به‌عنوان مثال می‌توانیم به مواردی مانند اپل نیوز و Voice Memos اشاره کنیم. همچنین انتظار می‌رود که در این مراسم، اپل اعلام کند که توسعه‌دهندگان بالاخره می‌توانند اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد خود را در سیستم‌های مبتنی بر مک ارائه کنند.

از دیگر مشخصه‌هایی که به macOS منتقل می‌شوند، نباید قابلیت Screen Time را از قلم بیندازیم که می‌تواند میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف را ردیابی و این آمار را ارائه کند. با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توانید برای اپلیکیشن‌های موردنظر خود محدودیت تعیین کنید تا بعد از عبور از محدودیت، به ناچار برای ادامه استفاده گذرواژه وارد کنید.

از دیگر گزارش‌های منتشر شده، می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که گویا نسخه ۱۰.۱۵ سیستم‌عامل macOS به کاربران این کامپیوترها اجازه می‌دهد که آیپد را به نمایشگر ثانوی برای کامپیوتر خود تبدیل کنند. در ضمن باید انتظار ارائه‌ی حالت تاریک گسترده برای iOS 13 و معرفی قابلیت‌های بیشتر مربوط به آیپد را داشته باشیم.

منبع: The Verge

The post تعداد بیشتری از قابلیت‌های iOS روانه‌ی macOS می‌شوند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala