به تازگی فایل‌های پتنت یک گوشی ال جی منتشر شده که دارای سه دوربین سلفی است. این پلتنت در WIPO ثبت شده و روز جمعه رسما در سایت این موسسه، انتشار یافت.

تصاویر شماتیک این گوشی ال جی نشان می‌دهند که سه دوربین سلفی در یک بریدگی در بالای نمایشگر این گوشی وجود دارد. البته کاربرد هر کدام از این دوربین‌ها مشخص نیست. چیزی که حدس می‌زنیم این است که یکی از این دوربین‌ها لنزی با زاویه عریض و دیگری لنزی با زاویه فوق عریض خواهد داشت. دوربین سوم نیز احتمالا از نوع ToF است که برای تشخیص چهره سه بعدی کاربرد خواهد داشت. البته این تنها حدسی است که داریم و هنوز مشخص نیست که هر کدام از این دوربین‌ها چه کاربردی خواهد داشت. با توجه به اینکه ال جی در گوشی G8 برای اولین بار از دوربین ToF استفاده کرد و از آن برای تشخیص چهره می‌توان بهره برد، حدس می‌زنیم که یکی از این دوربین‌ها، از نوع ToF باشد.

با توجه به شکل و شمایل این گوشی، می‌توانیم بگوییم که احتمالا این تصاویر شماتیک مربوط به نسل جدید خانواده V می‌شود و احتمالا طراحی گوشی جایگزین ال جی V50، به این شکل خواهد بود. بخش پشتی این گوشی شباهت زیادی به ال جی V50 دارد و دوربین سه گانه آن به صورت افقی در بخش پشتی جای گرفته‌اند. درواقع به طور کلی این گوشی شباهت زیادی به پرچمداران کنونی ال جی دارد.

در لبه سمت چپ این گوشی شاهد دکمه‌های جدا از هم برای کم و زیاد کردن صدا و همچنین دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت هستیم. در لبه سمت راست نیز تنها یک دکمه قرار گرفته که دکمه پاور این محصول است. همچنین جایگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی نیز در لبه سمت راست خواهد بود. لبه بالایی این گوشی نیز مثل ال جی G8 و V50، خالی است و چیز خاصی در این بخش قرار نگرفته است.

جدا از دوربین سه گانه سلفی و دوربین سه تایی در بخش پشتی این گوشی، یک نکته حائز اهمیت این است که دیگر خبری از جک هدفون نیست. این یعنی احتمالا در پرچمداران بعدی ال جی دیگر شاهد پورت هدفون نخواهیم بود و یک قدم دیگر به مرگ این پورت، نزدیک‌تر شده‌ایم. جک هدفون در گوشی‌های ال جی یکی از نکات مثبت آن‌ها است. مخصوصا که ال جی از Quad-DAC در جک هدفون گوشی‌های خود استفاده می‌کند که خروجی صدای خیلی خوبی دارند و کاربران رضایت بالایی از آن‌ها دارند.

حالا که ال جی هم جک هدفون را کنار می‌گذارد، تنها سامسونگ باقی مانده که نمی‌دانیم آیا در نسل بعدی پرچمداران این شرکت، جک هدفون حضور خواهد داشت یا خیر. اگر با همین سرعت پیش برویم، دیگر سامسونگ هم قید این پورت را در پرچمداران نسل بعدی خود خواهد زد و احتمالا در سال ۲۰۲۰، هیچ پرچمداری با پورت هدفون عرضه نخواهد شد.

شما درباره این تصویر شماتیک از گوشی بعدی ال جی چه فکر می‌کنید؟ همچنین نظر شما درباره دوربین سلفی سه گانه چیست؟ آیا واقعا به سه دوربین سلفی در گوشی‌ها نیاز داریم یا خیر؟

منبع: GSMArena

The post ال جی یک گوشی با سه دوربین سلفی پتنت کرده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala