طی سال‌های گذشته، اوضاع و احوال بخش موبایل ال جی اصلا خوب نبوده است و در برابر رقیب دیرینه یعنی سامسونگ حرف چندانی برای گفتن ندارد. حالا طبق گزارش‌های منتشر شده، یکی از کارهایی که ال جی قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها انجام دهد، تعطیل کردن خط تولید گوشی‌های این شرکت در کره جنوبی است. در این گزارش که یک رسانه کره‌ای آن را منتشر کرده، آمده که این وظیفه به خطوط تولید موجود در ویتنام محول می‌شود.

با توجه به فروش پایین‌تر از حد انتظار گوشی‌های این شرکت، چنین اقداماتی کاملا منطقی است.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز گزارش داده که خط تولید موجود در کره جنوبی، عمدتا وظیفه‌ی تولید مدل‌های پرچم‌دار را برعهده دارد و روی هم رفته ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل گوشی‌های ال جی را تولید می‌کنند. ال جی همواره به ارائه‌ی برچسب «ساخت کره» برای مدل‌های مختلف گوشی‌های خود افتخار می‌کند و به همین خاطر چنین تصمیمی مطمئنا برای مدیران ال جی راحت نبوده است. البته در دنیای کسب‌وکار چنین موضوع‌هایی محلی از اعراب ندارند و با توجه به فروش پایین‌تر از حد انتظار گوشی‌های این شرکت، چنین اقداماتی کاملا منطقی است. یک رویکرد دیگر که پیش روی ال‌جی قرار دارد، افزایش قیمت‌ها است که همین حالا هم گوشی‌های این شرکت نسبت به بسیاری از رقبا با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند و به همین خاطر مدیران آن نمی‌توانند به سمت این مسیر حرکت کنند.

اگرچه مدیران ال‌جی بارها اعلام کرده‌اند که بخش موبایل را تعطیل نمی‌کنند، ولی چنین تصمیمی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آغاز یک پایان باشد. به غیر از بازار آمریکا که گوشی‌های پرچم‌دار ال‌جی تقریبا حضور قابل توجهی دارند، در کره جنوبی هم تعدادی از کاربران، طرفداران پروپاقرص گوشی‌های این شرکت هستند. اما در نهایت گوشی‌های این شرکت در برابر رقبا امکانات جذابی ندارند و حالا اتفاقی که برای خط تولید موجود در کره جنوبی رخ داده، می‌تواند برای خطوط تولید موجود در کشورهای دیگر هم اتفاق بیفتد. در حال حاضر، بخش موبایل ال جی برای نجات خود هیچ راهی جز ارائه‌ی تعدادی گوشی جذاب و پرطرفدار ندارد.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی‌های ال‌جی دیگر محبوبیت سابق را ندارند؟

منبع: The Verge

The post خط تولید گوشی‌های ال‌جی در کره جنوبی تعطیل می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala