ماه گذشته، شایعاتی منتشر شد که طبق آن‌ها هواوی میت ۳۰ نخستین گوشی این شرکت است که از تراشه ساخته شده با فناوری EUV روانه‌ی بازار می‌شود و حالا این خبر تایید شده است. علاوه بر این، بخش تراشه‌سازی هواوی موسوم به HiSilicon قصد دارد برای تمام تراشه‌های کایرین ۹۸۵ از مودم ۵G استفاده کند و این یعنی تمام پرچم‌داران آینده هواوی از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند.

در کنار این موضوع، هواوی برای تولید کایرین ۹۸۵ از روشی به نام FC-PoP استفاده می‌کند که امکان تعبیه ترانزیستورها را به‌صورت عمودی بر روی یکدیگر امکان‌پذیر می‌کند. این موضوع در کنار لیتوگرافی فرابنفش، منجر به افزایش ۲۰ درصدی تراکم ترانزیستورها می‌شود و در نهایت نتیجه‌ی این نوآوری در زمینه‌ی بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی نمود پیدا می‌کند.

Kirin 985

طبق گزارش منتشر شده، تولید انبوه این تراشه در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ آغاز می‌شود تا برای نسل جدید پرچم‌داران این شرکت که قرار است در ماه اکتبر معرفی شوند، آمده باشند. باید خاطرنشان کنیم که گوشی‌های هواوی میت معمولا در این ماه رونمایی می‌شوند. در هر صورت باید ببینیم که این تراشه جدید در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب مانند اپل و کوالکام چه حرفی برای گفتن دارد و آیا می‌تواند آن‌ها را کنار بزند یا نه.

منبع: GSM Arena

The post تولید انبوه تراشه کایرین ۹۸۵ مجهز به مودم ۵G به‌زودی آغاز می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala