اگر پیگیر اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2019 بوده باشید، به احتمال زیاد این گوشی انرجایزر را به یاد دارید. این گوشی که P18K Pop نام دارد، به‌دلیل بهره‌گیری از باتری غول‌پیکر ۱۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بدنه‌ی بسیار بزرگی دارد و ضخامت آن تقریبا به‌اندازه‌ی سه آیفون است.

این گوشی طی این نمایشگاه توجهات زیادی را جلب کرد و به همین خاطر شرکت سازنده یعنی Avenir Telecom که این گوشی را تحت برند انرجایزر معرفی کرده، یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی راه‌انداخت به این امید که بتواند ۹۲۷۸۷۳ پوند (حدود ۱.۲ میلیون دلار) سرمایه برای آغاز تولید انبوه این گوشی جمع‌آوری کند. اما در نهایت، فقط ۱۱۶۰۲ پوند (حدود ۱۵۰۰۰ دلار) پول جمع شد.

از بین دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توانیم به دوربین سلفی پاپ‌آپ، دوربین سه‌گانه در پنل پشتی به همراه سنسور تشخیص عمق، اندروید پای و حتی رادیو FM اشاره کنیم. در توضیحات این کمپین آمده بود که در صورت دست‌یابی به سرمایه‌ی موردنظر، گوشی مذکور در اکتبر امسال روانه‌ی بازار می‌شود که حالا به‌نظر می‌رسد نباید انتظار چنین عرضه‌ای را داشته باشیم. البته برخی خاطرنشان کرده‌اند که با توجه به مبلغ بسیار زیاد این کمپین، چنین کاری بیش از هر چیزی برای جلب توجه و در راستای بازاریابی بوده است.

اما در هر صورت، اگرچه این گوشی موفق شد در بسیاری از رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، اما در نهایت چندان کاربردی نیست و کمتر کاربری حاضر است پول زیادی را برای خرید این گجت غول‌پیکر هزینه کند؛ باید بگوییم که اگرچه همواره بخش عمده‌ای از کاربران به دنبال گوشی‌های مجهز به باتری‌های بزرگ‌تری می‌گردند، ولی مطمئنا خواستار استفاده از یک پاره آجر هم نیستند.

منبع: Engagdet

The post جذب سرمایه برای تولید انبوه گوشی غول‌پیکر انرجایزر شکست خورد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala