در رابطه با کاهش فروش آیفون‌ها هر کسی نظری دارد، برخی می‌گویند مشکل بر سر کیفیت این گوشی‌ها است و برخی دیگر اعتقاد دارند که افزایش فزاینده قیمت این گوشی‌ها در این موضوع تاثیر بسزایی دارد و در نهایت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربران نسبت به گذشته به مدت طولانی‌تری از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. کاهش آمار فروش آیفون ها شاید مربوط به تمام این موارد باشد یا در نهایت موضوع دیگری دخیل است.

نظر افراد هرچه که باشد، طبق گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹، فروش آیفون ها همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند. بر اساس این گزارش، کل درآمد اپل طی این مدت ۵۸ میلیارد دلار بوده است که این یعنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۵ درصدی هستیم. همچنین درآمد حاصل از فروش آیفون هم به ۳۱ میلیارد دلار می‌رسد که برای مقایسه باید بگوییم که طی همین دوره در سال گذشته، فروش آیفون‌ها درآمد ۳۷.۵ میلیارد دلاری برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

آیپد

با این حال، اوضاع دیگر بخش‌های اپل به این بدی نیست. فروش آیپدها از ۴ میلیارد دلاری در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ به ۴.۸ میلیارد دلار در مدت مشابه امسال رسیده است. در رابطه با گجت‌های پوشیدنی و خانگی و دیگر لوازم جانبی هم شاهد افزایش درآمد دریافتی از ۳.۹ میلیارد دلار به ۵.۱ میلیارد دلار هستیم. اپل در زمینه‌ی سرویس‌ها هم رکورد شکسته و موفق شده درآمد ۱۱.۵ میلیارد دلاری داشته باشد. در هر صورت درآمد اپل طی این دوره امیدوارکننده‌تر از سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

اپل در گزارش خود خاطرنشان کرده آن‌ها از این پس به جای تمرکز همه‌جانبه برای کسب درآمد از طریق فروش گجت‌ها، می‌خواهند از کاربران فعلی اکوسیستم خود کسب درآمد کنند. با توجه به اینکه سهم آیفون از درآمد کل شرکت اپل از ۶۱ درصد در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ به ۵۴ درصد در مدت مشابه امسال رسیده است، چنین رویکردی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در چین، که به خاطر حضور رقبای قدرتمندی مانند هواوی فروش آیفون‌ها رو به کاهش است، درآمد این گوشی‌ها از ۱۳ میلیارد دلار به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است.

اپل واچ

در کنار موارد ذکر شده، اپل خاطرنشان کرده فروش محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپاد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. در دومین فصل مالی ۲۰۱۸، سرویس‌های نرم‌افزاری ۱۶.۱ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دادند که حالا به تقریبا ۲۰ درصد رسیده است. این نشان می‌دهد که اپل کم‌کم مشغول کاهش وابستگی خود به فروش آیفون است. مدیر ارشد مالی اپل می‌گوید که تقریبا یک سوم سود عملیاتی این شرکت، از جانب سرویس‌های نرم‌افزاری به دست می‌آید. تیم کوک می‌گوید تعداد مشترکین کل سرویس‌های اپل به ۳۹۰ میلیون کاربر می‌رسد و آن‌ها امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ بتوانند نیم میلیون کاربر را جذب کنند که با توجه به ارائه‌ی سرویس استریمینگ ویدیو و سرویس‌های گیمینگ، چنین موضوعی چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

به گزارش CNBC، ظاهرا سرمایه‌گذاران از این گزارش مالی راضی بوده‌اند زیرا ارزش سهام این شرکت بیش از ۴ درصد افزایش داشته است و ارزش کلی آن بار دیگر در حال نزدیک شدن به ۱ تریلیون دلار است.

منبع: Gizmodo

The post آمار فروش آیفون‌ها همچنان نزولی است ولی سرمایه‌گذاران راضی هستند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala