فصل مربوط به کنفرانس‌های مختص توسعه‌دهندگان پلتفرم‌ها بار دیگر آغاز شده شده است. در همین ارتباط، چند روز دیگر کنفرانس Google I/O فعالیت خود را آغاز می‌کند که در آن می‌توانیم انتظار معرفی و ارائه‌ی موارد مختلفی را داشته باشیم که از بین آن‌ها می‌توانیم به اندروید جدید، قابلیت‌های تازه گوگل اسیستنت و اخبار سخت‌افزاری اشاره کنیم. در ادامه به‌صورت مختصر و مفید انتظاراتمان را از این کنفرانس مطرح می‌کنیم.

اندروید Q

Google I/O

در رابطه با نام این نسخه‌ی اندروید مثل همیشه گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده ولی نباید انتظار ارائه‌ی نام آن را در این کنفرانس داشته باشیم. البته مانند همیشه، اندروید Q در مرکز توجه Google I/O قرار دارد. اگرچه تا حالا چند نسخه بتا این اندروید منتشر شده، ولی معمولاً در کنفرانس Google I/O مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید تازه‌نفس مطرح می‌شود که از بین آن‌ها می‌توانیم به احتمال معرفی قابلیت حساسیت بیشتر به فشار و حالت تاریک گسترده اشاره کنیم.

گوشی‌های تاشو

Google I/O

در چند هفته گذشته به دلیل حاشیه‌های پیش آمده برای گلکسی فولد، نگرانی‌های زیادی در مورد دوام این گوشی‌ها به وجود آمده است. اما در هر صورت گوگل توجه زیادی به این نوع از گوشی‌ها نشان داده و در کنفرانس Google I/O می‌توانیم انتظار معرفی قابلیت‌های بیشتری را در این ارتباط داشته باشیم. با وجود اینکه عرضه گلکسی فولد تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است، اما بالاخره این گوشی و هواوی میت ایکس به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شوند. در کنار این گجت‌ها، باید به شرکت‌هایی مانند شیائومی و موتورولا هم اشاره کنیم و به همین خاطر اندروید نمی‌خواهد از قافله گوشی‌های تاشو عقب بیفتد.

پیکسل میان‌رده

Google I/O

در کنفرانس‌های مربوط به توسعه‌دهندگان، معمولاً شاهد اخبار سخت‌افزاری نیستیم ولی ظاهراً امسال این‌گونه نیست و طبق گزارش‌های منتشر شده، بالاخره از مدل‌های میان‌رده پیکسل ۳ پرده‌برداری می‌شود. به نظر می‌رسد قیمت این گوشی‌ها از ۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و گوگل می‌خواهد با عرضه‌ی آن‌ها توجه کاربران طرفدار گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌تر را جلب کند. اما در نهایت، موضوعی که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد، دوربین این گوشی‌ها است و باید ببینیم که آیا کیفیت عکس‌برداری این گوشی‌ها مشابه مدل‌های پرچم‌دار هست یا نه.

گیمینگ

Google I/O

گوگل مدتی قبل سرویس استریم بازی «استادیا» (Stadia) را معرفی کرد ولی در رابطه با این سرویس هیجان‌انگیز، هنوز نکات ناگفته‌ی زیادی باقی مانده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که اپل هم چند هفته بعد از گوگل، سرویس گیمینگ خود را معرفی کرد. حالا با توجه به اینکه مدیرعامل گوگل در رویداد مربوط به گزارش مالی این شرکت اشاره‌هایی به این سرویس داشت، به احتمال زیاد در کنفرانس Google I/O شاهد ارائه‌ی جزئیات بیشتری در مورد استادیا خواهیم بود.

خانه هوشمند

Google I/O

تلاش‌های گوگل در زمینه‌ی توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند چندان موفقیت‌آمیز نبوده است اما در عوض گوگل تمرکز خود را به‌صورت همه‌جانبه به سمت گجت‌های هوشمند خانگی معطوف کرده است. گوگل اسیستنت نسبت به الکسا حرف بیشتری برای گفتن دارد و گجت‌هایی مانند هوم مینی توانسته‌اند توجه افراد زیادی را جلب کنند. در این مراسم گوگل بدون شک از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت رونمایی خواهد کرد.

در کنار گوشی‌های پیکسل، احتمالاً این شرکت یک گجت مرکزی برای گجت‌های هوشمند خانگی هم معرفی می‌کند که طبق شایعات از نمایشگر ۱۰ اینچی بهره می‌برد. چنین گجتی بدون شک سازگاری زیادی با گجت‌های گوگل هوم و Nest دارد و قیمت آن هم بالاتر از Hub خواهد بود.

دیگر موارد

از دیگر مواردی که به احتمال زیاد در رویداد Google I/O به آن‌ها پرداخته می‌شود، می‌توانیم به ARCore اشاره کنیم و علی‌رغم آپدیتی که اخیراً برای Wear OS عرضه شده، احتمالاً در بخشی از مراسم به این پلتفرم توجه نشان داده می‌شود.Chrome OS هم یکی دیگر از مواردی است که در این رویداد مورد توجه قرار می‌گیرد. در هر صورت برای خبردار شدن از جدیدترین برنامه‌های گوگل فقط باید چند روز دیگر صبر کنیم.

منبع: TechCrucnh

The post تمام انتظارات ما از کنفرانس Google I/O 2019 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala