فرقی ندارد طرف کدام سمت نمایشگر‌های دارای بریدگی و نمایشگرهای حفره‌دار را گرفته‌اید، تقریبا همه ما نمایشگر‌هایی فوق‌العاده که هیچ کدام از آن‌ها را ندارد، ترجیح می‌دهیم. حالا بگذارید خبر خوبی به شما بدهیم و بگوییم امروز و به لطف سامسونگ از هر زمان دیگری به دیدن نمایشگری‌هایی بدون بریدگی یا حفره، نزدیک‌تر هستیم. با توجه به فراگیرتر شدن گوشی‌هایی با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر که اتفاقا بسیاری از آن‌ها از یک دوربین در زیر نمایشگر برای اسکن اثر انگشت استفاده می‌کنند، به دیدن دوربین سلفی در زیر نمایشگر نزدیک‌تر شده‌ایم.

خوشبختانه، سامسونگ از همین حالا دارد روی این تکنولوژی کار می‌کند. این خبر اولین بار از طرف مدیر بخش تحقیق و توسعه سامسونگ، آقای Yang Byung-Duk اعلام شد و حالا توسط رسانه‌های کره نیز دوباره بازتاب و تایید شده است.

صنعت گوشی‌های هوشمند تا همین حالا هم راهکارهای مختلفی برای حذف بریدگی یا حفره از نمایشگرها انجام داده است. از بازگشت دوباره گوشی‌های کشویی گرفته تا مکانیزم پاپ‌آپ، همگی در راستای داشتن نمایشگری تمام صفحه و بدون مزاحم بوده است. این روزها حتی بلندگوی تماس نیز به زیر نمایشگر منتقل شده و جدیدترین نمونه‌ها در این زمینه، گوشی‌های ال جی G8 و هواوی P30 Pro هستند. سنسورهای دیگر مثل سنسور مجاورت و سنسور تنظیم روشنایی صفحه نیز توانسته‌اند راه خود را به بخش پشتی نمایشگر پیدا کنند و در این بین تنها دوربین سلفی مانده که هنوز نتوانسته به زیر نمایشگر منتقل شود. در خبرهایی که درباره تلاش سامسونگ در این زمینه منتشر شده، عنوان شده که دوربین سلفی می‌تواند به خوبی در زیر نمایشگر قرار بگیرد. این تکنولوژی به قدری خوب می‌تواند عمل کند که نه خللی در عملکرد دوربین سلفی به وجود می‌آید و نه نمایشگر مشکلی در نمایش خواهد داشت.

این خبر شاید یکی از بهترین خبرهایی باشد که این روزها در دنیای موبایل‌ها می‌شنویم. متاسفانه سامسونگ هنوز نگفته که عملکرد دوربین و نمایشگر به صورت همزمان به چه شکل خواهد بود و نمی‌دانیم که چطور بخش‌هایی از نمایشگر می‌تواند شفاف شود تا دوربین سلفی بتواند کار کند. برای خوره‌های تکنولوژی، خیلی جالب خواهد بود تا ببینند که دقیقا نحوه عملکرد دوربین سلفی در زیر نمایشگر به چه شکل خواهد بود اما فعلا تا فهمیدن آن یا به عبارت دیگر، عرضه گوشی با این تکنولوژی، حداقل یک سالی فاصله داریم. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post سامسونگ می‌خواهد دوربین سلفی را به زیر نمایشگر منتقل کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala