یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای خشک کردن گوشی‌های خیس شده، قرار دادن آن در میان کیسه‌ای حاوی برنج است. گرمای ایجاد شده توسط دانه‌های برنج، رطوبت درون بدنه گوشی را خشک می‌کند و در بیشتر موارد، گجت موردنظر دوباره به کار می‌افتد. در این میان، یکی از مدیران شیائومی که به‌صورت تصادفی گوشی Mi 9 خود را در آب انداخته، برای خشک کردن آن راه‌حل جدیدی کشف کرده است.

او در پستی در شبکه اجتماعی Weibo نوشته که بعد از افتادن Mi 9 در آب، عجله داشته و به کیسه‌ی برنج هم دسترسی نداشته است. او حتی در محل کار به استفاده از این گوشی ادامه می‌دهد ولی در ادامه خاطرنشان کرده که نمایشگر لمسی از کار افتاده بوده. در نهایت این گوشی را کنار پنجره زیر نور خورشید قرار می‌دهد و همزمان پخش موسیقی را آغاز می‌کند. به گفته‌ی او، لرزش ایجاد شده مربوط به اسپیکر، منجر به حرکت هوا در بخش بیرونی و داخلی بدنه شده و آب بخار شده توسط خورشید را از بدنه خارج کرده است. در نهایت قبل از غروب آفتاب، کارکرد این گوشی مانند روز اول شده است.

شیائومی

گوشی‌های شیائومی رسما از گواهی IP بهره نمی‌برند اما این شرکت گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار خود را طوری می‌سازد که قطعات داخلی آن‌ها تا حدی مورد محافظت قرار بگیرند.Mi 9 هم از این قاعده مستثنا نیست و این گوشی در پنل پشتی از محافظ گوریلا گلس ۵ و در پنل جلویی از گوریلا گلس ۶ بهره می‌برد. شیشه‌های محافظ گوریلا گلس تا حدی می‌توانند مقاومت در برابر آب را برای گوشی‌ها به ارمغان بیاورند. به همین خاطر مطمئنا نمی‌توانیم تکرار این آزمایش را توصیه کنیم زیرا با انجام این کار شاید قطعات داخلی گوشی شیائومی شما بسوزند و دیگر کاری از دست شما ساخته نباشد.

منبع: GizmoChina

The post یکی از مدیران شیائومی راه جدیدی برای خشک کردن Mi 9 کشف کرده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala