همانطور که احتمالا می‌دانید، در ماه‌های اخیر اگرچه بنچمارک‌هایی از یک گوشی میان‌رده ساخت HTC منتشر شده، ولی روی هم رفته خبر خاصی از گوشی‌های جدید این شرکت دیده نمی‌شود. البته باید بگوییم که قرار است این شرکت در نیمه‌ی دوم سال جاری، یک گوشی ۵G در بازار عرضه کند و چند روز قبل هم اعلام کرد که اندروید پای روانه‌ی چند گوشی این شرکت خواهد شد.

آخرین گوشی هوشمندی که HTC معرفی کرده، Exodus 1 نام دارد که طرفداران بلاک‌چین و ارزهای مجازی را هدف گرفته است. ساعاتی قبل، رییس بخش بلاک‌چین HTC اعلام کرد که در سه‌ماهه بعدی، این شرکت مدل میان‌رده گوشی مذکور تحت عنوان Exodus 1s را روانه‌ی بازار می‌کند. به گفته‌ی این شرکت، این گوشی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار قیمت دارد و برای مقایسه باید بگوییم که مدل اصلی با برچسب قیمت ۶۹۹ دلاری عرضه شده و اعلام مشخصات و دیگر اطلاعات این گوشی هم به زمانی دیگر موکول شده است.

HTC

معاملات ارزهای مجازی بر مبنای بلاک‌چین یا زنجیره‌ی بلوک‌ها صورت می‌گیرد و هر معامله‌ی جدید، یک بلوک تازه به زنجیره‌ی موردنظر اضافه می‌کند. به دلیل ماهیت شبکه‌ی بلاک‌چین، نمی‌توان آن را هک کرد زیرا برای تغییر یک بلوک، باید تمام بلوک‌ها دیگر تغییر پیدا کنند و این یعنی بخش اعظمی از افرادی که از این شبکه استفاده می‌کنند، باید این فرایند را تایید کنند.

Exodus 1s همچنین به‌عنوان گره بیت‌کوین هم انجام وظیفه می‌کند که نسل قبلی این گوشی از این مشخصه بهره نمی‌برد. این یعنی، گوشی موردنظر می‌تواند وظیفه تایید و بررسی تراکنش‌ها را بر عهده بگیرد. از آنجایی که حجم کل شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین حدود ۲۰۰ گیگابایت است، HTC می‌گوید آن‌ها با بهره‌گیری از روش‌هایی می‌توانند نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی شبکه مذکور را در این گوشی قرار دهند تا سرعت سینک تا حد زیادی افزایش پیدا کند. کاربران برای ذخیره‌سازی کل شبکه باید از کارت حافظه microSD بهره ببرند و این گره با استفاده از شبکه وای‌فای می‌تواند کار خود را انجام دهد که البته مصرف باتری گوشی را هم تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

HTC

گوشی‌های Exodus از اپلیکیشن کیف پول Zion هم بهره می‌برند که برای دریافت و ارسال بیت‌کوین، Ether، Litecoin و توکن‌های ERC-20 و ERC-721 مبتنی بر Ethereum مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن این اپلیکیشن طوری طراحی شده که کاربران بدون نگرانی از وجود بدافزارها در گجت اندرویدی خود بتوانند تراکنش‌های موردنظر را انجام دهند.

اگرچه گوشی‌های Exodus می‌توانند برای ذخیره‌سازی و مدیریت تراکنش‌های ارزهای مجازی مورد استفاده قرار بگیرند، ولی برای استخراج آن‌ها امکاناتی ندارند. برای این موضوع، کاربران زیادی به بهره‌گیری از کامپیوترهای قدرتمند روی آورده‌اند تا با حل معادلات پیچیده شبکه بلاک‌چین، مقداری پاداش دریافت کنند. توان چنین کامپیوترهایی، چندین برابر گوشی‌های هوشمند موجود است.

منبع: Phone Arena

The post جدیدترین گوشی HTC معرفی شد ولی کمتر کسی آن را می‌خواهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala