مثل سال‌های گذشته، امسال هم گوگل مانور زیادی رو نسخه جدید اندروید داد و این نسخه از اندروید را فعلا با نام اندروید Q می‌شناسیم. این سیستم عامل ویژگی‌های جذاب جدیدی دارد اما از همه مهم‌تر این است که می‌توان نسخه بتا اندروید Q را از همین حالا برای ۲۱ گوشی از ۱۳ برند مختلف، دانلود و نصب کرد. این سیاست جدید گوگل، با سیاست‌ سال‌های دور این شرکت فاصله دارد که گاها، چندین ماه طول می‌کشید تا اندروید جدید را روی گوشی‌های نکسوس ببینیم! حالا جدیدترین عضو خانواده گوشی‌هایی که می‌توانند اندروید Q بتا را دریافت کنند، قرار است به زودی معرفی شود و این گوشی با برند ردمی عرضه خواهد شد.

همانطور که می‌دانید، ردمی برند زیرمجموعه شرکت شیائومی به حساب می‌آید. همین حالا هم دو پرچمدار شرکت شیائومی یعنی گوشی‌های Mi 9 و Mi Mix 3 5G، از نسخه بتا اندروید Q پشتیبانی می‌کنند. حالا یکی از مدیران ارشد شرکت ردمی هم اعلام کرده که پرچمدار این شرکت که به زودی عرضه خواهد شد، از اندروید Q بتا پشتیبانی رسمی خواهد داشت. این خبر یعنی احتمال عرضه نسخه بتا از رابط کاربری MIUI بر پایه اندروید Q در آینده نزدیک وجود دارد که خبر خوبی برای طرفداران MIUI است.

البته این موضوع هم باید در نظر گرفت که اندروید Q بتا که در حال حاضر برای Mi 9 و Mi Mix 3 5G عرضه شده، مشکلات فراوانی دارد و اصلا نسخه پایداری نیست. انتظار داریم همین اتفاق برای پرچمدار ردمی هم رخ بدهد و به طور کلی، دیدن این مشکلات و باگ‌ها، جزئی از طبیعت نسخه‌های بتا و آزمایشی است. بیش از همه، این خبر نشان می‌دهد که Project Treble چقدر خوب توانسته برای گوگل و شرکای تجاری آن، مفید باشد. جدا از پرچمداران شیائومی و ردمی، پرچمداران هواوی نیز نسخه بتا اندروید Q را دریافت کرده‌اند و در نهایت این یعنی مدت کوتاهی پس از عرضه نسخه نهایی اندروید Q، باید شاهد عرضه این سیستم عامل با رابط کاربری EMUI برای گوشی‌های هواوی باشیم که خبر بسیار خوبی است. درواقع دنیای اندروید هم بالاخره دارد تجربه عرضه سریع بروزرسانی‌های سیستم‌عامل را تجربه می‌کند.

جدا از این خبر، بگذارید بار دیگر مشخصات پرچمدار ردمی که پیش‌تر لو رفته بود را بررسی کنیم. آنطور که شنیده شده، این گوشی با پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵، هشت گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر ۶.۳۹ اینچی فول‌اچ‌دی‌پلاس و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، عرضه خواهد شد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز به صورت پاپ‌آپ خواهد بود که این یعنی خبری از حفره یا بریدگی در نمایشگر این محصول وجود نخواهد داشت.

منبع: GSMArena

The post پرچمدار جدید ردمی از اندروید Q بتا پشتیبانی خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala