از آن‌جایی که سامسونگ پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ خود را به همراه گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ روانه بازار کرد، مدتی طول کشید تا نتایج بنچمارک آن منتشر شود. اما بالاخره این نتایج منتشر شد تا کاربران از عملکرد دقیق این پردازنده جدید آگاهی یابند.

اگرچه سامسونگ گوشی‌های سری نوت ۱۰ را در کشورهای چین و آمریکا با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۵۵ عرضه کرد، اما تصمیم گرفت از پردازنده جدید خود که تحت عنوان اگزینوس ۹۸۲۵ شناخته می‌شود، در نسخه‌ جهانی گوشی‌های این سری استفاده کند.

سامسونگ در طراحی این پردازنده، از فرایند لیتوگرافی فرابنفش (Extreme UltraViolet، EUV) استفاده کرده تا از این طریق بتواند چگالی پردازنده را کم‌تر کند. علاوه بر این‌ها، اگزینوس ۹۸۲۵ فضای کمتری را نیز اشغال می کند و نسبت به تراشه ۱۰ نانومتری نسل قبل که با فرایند لیتوگرافی فرابنفش عمیق (Deep UltraViolet، DUV) تولید شده بودند، عملکرد به مراتب بهتری را نیز از خود نشان می‌دهد. بنابراین با یک پردازنده بسیار قدرتمند مواجه هستیم.

اما سوال اینجاست که پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ تا چه اندازه‌ای قدرتمند است؟ برای پاسخ به این پرسش، نگاهی می‌اندازیم به بنچمارک‌های مختلفی که از این پردازنده بدست آمده تا عملکرد آن را در مقابل رقبای قدرتمندی چون A12، کایرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ بسنجیم. البته باید این نکته را یادآور شویم که این تست‌ها روی نسخه اولیه گوشی انجام شده و لذا امتیازات ثبت شده نسبت به مدلی که وارد بازار می‌شود تا حدودی متفاوت‌ است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ از تراشه ۷ نانومتری اگزینوس ۹۸۲۵ رونمایی کرد

اگزینوس 9825

اگزینوس 9825

اگزینوس 9825اگزینوس 9825

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۱۰ مبتنی بر اگزینوس و اسنپ‌دراگون

اگزینوس ۹۸۲۵ علی‌رغم اینکه پردازنده جدیدتری است، نتوانسته آنچنان که انتظار می‌رفت عمل کند و در هیچ تستی مقام اول را کسب نکرد!‍ جالب اینجاست که در برخی موارد حتی از پردازنده گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز ضعیف‌تر عمل می‌کرد.

ضعیف‌ترین عملکرد اگزینوس ۹۸۲۵ نیز به تست چند هسته‌ای برمی‌گردد که نوت ۱۰ پلاس با امتیاز ناامید کننده ۹۷۵۱ در رده آخر قرار گرفت. در تست‌های مربوط به پردازشگر گرافیکی اگرچه نوت ۱۰ پلاس عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت، اما همچنان در برخی موارد پایین‌تر از و یا هم‌رده با اسنپدراگون ۸۵۵ قرار دارد. در اکثر تست‌ها نیز با اختلاف پردازنده A12 اپل پیشتاز است!

البته همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این تست صرفا یک تست مقدماتی بوده و در آینده تست‌های بیشتری در شرایط بهتری از نوت ۱۰ پلاس یا دیگر گوشی‌های این سری انجام خواهد شد که می‌توان به صحت آن‌ها اطمینان بیشتری داشت.

با این حال با تکیه بر نتایج این بنچمارک‌ها، قطعا اگزینوس ۹۸۲۵ نمی‌تواند نوت ۱۰ پلاس را در برابر رقبا پیش بیاندازد.

منبع: gsmarena

The post اولین نتایج بنچمارک پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ گلکسی نوت ۱۰ پلاس منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala