در حالی‌که سامسونگ به‌صورت رسمی درباره زمان انتشار به‌روز رسانی اندروید ۱۰ برای دستگاه‌هایش تا پایان سال ۲۰۱۹ سخنی به میان نیاورده است، ماه گذشته کمپانی گوگل برنامه عرضه اندروید ۱۰ توسط سامسونگ (به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی) و شرکت‌های دیگر مانند ال‌جی، موتورولا، ایسوس و سونی را به اشتراک گذاشت.

پس از اعلام گوگل، امیدها به ارائه نسخه پایدار اندروید ۱۰ برای پرچم‌داران خانواده گلکسی اس ۱۰  و گلکسی نوت ۱۰ تا پیش از پایان سال جاری میلادی افزایش یافت. مورد دیگری که در این پیش‌بینی تاثیر گذار بود، عرضه زودهنگام نسخه بتای عمومی پرچم‌داران کره‌ای‌ها نسبت به سال قبل بود. اما با توجه به خبر جدیدی که امروز منتشر شده است، ظاهرا این پیش‌بینی کاملا محقق نخواهد شد و ممکن است عرضه به‌روز رسانی اندروید ۱۰ برای دستگاه‌های سامسونگ به سال آینده موکول شود.

تا ماه ژانویه خبری از عرضه به‌روز رسانی نخواهد بود

تا رسیدن ماه ژانویه و ورود به ۲۰۲۰ زمان زیادی باقی نمانده است و بعید است سامسونگ بتواند در این مدت کوتاه، به‌طور کامل خانواده پرچم‌دار گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ و همچنین پرچم‌داران سال گذشته خود را به اندروید ۱۰ به‌روز رسانی کند. با توجه عرضه اندروید ۱۰ برای گوشی‌هایی همچون ایسوس ذن‌فون ۶، خانواده وان پلاس ۷ و وان پلاس ۶ و همچنین نوکیا ۸.۱ تاخیر سامسونگ در ارائه نسخه جدید اندروید برای پرچم‌دارانش کمی ناامید کننده است.

سال گذشته، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس پس از پشت سر گذاشتن موفق تست بتای عمومی اندروید ۹ که در نیمه نوامبر ۲۰۱۸ آغاز شده بود، نسخه پایدار اندروید پای را دریافت کردند. این بار، کمپانی کره‌ای در ماه اکتبر و تنها در بازارهای منتخب خود امکان اجرای نسخه آزمایشی اندروید ۱۰ را برای کاربران خانواده گلکسی اس ۱۰ فراهم کرده است؛ در نتیجه انتظار داریم حداقل سه ماه زمان لازم باشد تا برنامه بتای اندروید ۱۰ برای پرچم‌داران امسال سامسونگ به‌صورت کامل اجرا شود. گرچه این مدت طولانی به‌نظر می‌رسد، اما اگر به نیمه پر لیوان بنگریم، دسترسی به نسخه پایدار اندروید ۱۰ که باگ‌های جزئی و به‌ویژه مشکل مصرف باتری در آن رفع شده است، ارزش انتظار را خواهد داشت.

سامسونگ- اندروید 10

وب‌سایت SamMobile به تازگی برنامه زمانی عرضه اندروید ۱۰ برای گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰، گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۹ را که به‌طور اختصاصی برای اسرائیل تنظیم شده منتشر کرده است. گوشی‌های یاد شده در ماه ژانویه ۲۰۲۰ در این منطقه به‌روز رسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهند کرد، اما سایر بازارها ممکن است با کمی تاخیر به نسخه پایدار اندروید ۱۰ دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه نهایی برنامه زمانی این شرکت هنوز به‌طور کامل منتشر نشده است و اطلاعات ما به چند منطقه محدود است.

در ماه‌های آوریل، ژوئن و اکتبر منتظر ادامه به‌روز رسانی‌ها باشید

براساس اعلام PhoneArena، این وب‌سایت با استفاده از گوگل ترنسلیت برنامه زمانی سامسونگ برای اسرائیل را ترجمه کرده است که طبق آن گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، گلکسی A50 و A70 و همچنین گلکسی تب اس ۶ در ماه آوریل به‌روز رسانی رسمی اندروید ۱۰ را دریافت خواهند کرد.

گلکسی A50 و گلکسی A70 دو میان‌رده پرطرفدار این روزهای شرکت سامسونگ هستند که عرضه زود هنگام اندروید ۱۰ می‌توانست محبوبیت آن‌ها را در میان کاربران افزایش دهد؛ اما نکته قابل توجه در این برنامه زمانی، فاصله تقریبا ۳ ماهه میان عرضه به‌روز رسانی برای پرچم‌داران سال گذشته کره‌ای‌ها یعنی سری گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ است.

برنامه مشابهی نیز برای به‌روز رسانی تبلت‌های این شرکت وجود دارد که طبق آن، فاصله میان عرضه نسخه جدید سیستم عامل برای تبلت‌های پرچم‌دار با عرضه آن برای میان‌رده‌ها بسیار زیاد است. تبلت‌های پرچم‌دار گلکسی تب اس ۴ و گلکسی تب اس ۵e در ماه ژوئن به‌روز رسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهند کرد و پس از آن، تبلت‌های میان‌رده گلکسی تب A 8.0 و گلکسی تب A 10.1 (مدل‌های ۲۰۱۸) در ماه اکتبر به این نسخه به‌روز خواهند شد.

منبع: PhoneArena

The post انتشار برنامه زمانی به‌روز رسانی اندروید ۱۰ برای دستگاه‌های سامسونگ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala