روز گذشته گوشی‌های خانواده هواوی نوا ۶ معرفی شدند که در این میان مدل استاندارد هواوی نوا ۶ و مدل ۵G آن از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برند. سایت DxOMark هم فعلا دوربین سلفی مدل ۵G هواوی نوا ۶ را بررسی کرده و نتیجه این بررسی منتشر شده است. طبق بررسی‌های انجام شده، دوربین سلفی این گوشی موفق به اخذ امتیاز ۱۰۰ شده که با فاصله یک امتیاز توانسته دوربین سلفی مدل ۵G گلکسی نوت ۱۰ پلاس را پشت سر بگذارد.

همانطور که گفتیم هواوی نوا ۶ دارای دو دوربین سلفی است که یکی از آن‌ها مجهز به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.2 است و دیگری یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شود. طبق بررسی DxOMark، به‌لطف پشتیبانی از پردازش HDR و دیگر امکانات، این دو دوربین در تقریبا تمام شرایط می‌توانند نور خوبی را برای تصاویر به ارمغان بیاورند. در مورد نقاط قوت آن‌ها هم به گستره دینامیگی وسیع، وایت بالانس (تعادل رنگ سفید) دقیق و جذابیت رنگ‌های تصاویر اشاره شده است.

مهم‌ترین تفاوت دوربین سلفی مدل ۵G و مدل استاندارد هواوی نوا ۶ در زمینه‌ی فوکوس خودکار است و مدل ۵G از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌برد ولی دوربین سلفی مدل استاندارد مجهز به فوکوس ثابت است. همین موضوع باعث می‌شود دوربین سلفی مدل ۵G از فاصله نزدیک با سوژه تا فاصله چند متری بتواند سوژه‌های موردنظر خود را از لحاظ وضوح با دقت زیادی ثبت کند. در ادامه می‌توانید کیفیت فیلمبرداری با دوربین سلفی این گوشی را مشاهده کنید.

نوردهی این دوربین نسبت به هواوی میت ۳۰ پرو اندکی ضعیف‌تر است و دوربین مذکور گاهی اوقات در ثبت دقیق رنگ پوست افراد تا حدی دچار مشکل می‌شود. ولی در نهایت قابلیت HDR آن مورد تحسین کارشناسان سایت DxOMark قرار گرفته و از حالت بوکه آن هم ستایش شده است. برای مشاهده امتیازهای ارائه شده در بخش‌های مختلف بهتر است به جدول زیر نگاهی بیندازید و با کلیک بر این لینک روانه‌ی گزارش اصلی می‌شوید.

هواوی نوا 6

منبع: GSM Arena

The post دوربین سلفی مدل ۵G هواوی نوا ۶ بالاترین امتیاز DxOMark را دریافت کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala