در ادامه بررسی محصولات برنده و بازنده شرکت‌های مختلف به عملکرد بخش موبایل سونی در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم. در این سال بخش موبایل سونی فقط تعداد کمی گوشی روانه‌ی بازار کرد که در این میان درصد اندکی از آن‌ها حرفی برای گفتن داشتند. اما این کمپانی با وجود تمام مشکلاتی که دارد، هنوز دست از تلاش برنداشته و می‌خواهد بخشی از شکوه گذشته خود را به دست بیاورد.

برنده: اکسپریا ۱

سونی سال 2019

اکسپریا ۱ نخستین گوشی مجهز به نمایشگر اولد ۴K با پشتیبانی از HDR محسوب می‌شود. علاوه بر این نسخه گوشی شرکت سونی است که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که در کنار دوربین اصلی، کاربران می‌توانند از دوربین‌های اولترا واید و تله‌فوتو استفاده کنند. در این میان باید به اپلیکیشن اختصاصی مربوط به فیلمبرداری هم اشاره کنیم که امکانات زیادی را در راستای فیلمبرداری برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اگرچه این گوشی بی‌نقص نیست، ولی به احتمال زیادی افرادی که هنگام خرید این گوشی ایرفون بی‌سیم WH-1000XM3 نصیبشان شده از این خرید بسیار راضی هستند. در ضمن سونی مدتی قبل اندروید ۱۰ را برای این گوشی منتشر کرده و این یعنی حالت تاریک می‌تواند زیبایی این نمایشگر جذاب را دوچندان کند.

بازنده: زمان‌بندی سونی

سونی در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ از اکسپریا ۱ رونمایی کرد که در آن زمان گوشی هیجان‌انگیزی بود اما زمانی که بالاخره روانه‌ی بازار شد، مشخصات این گوشی قدیمی به نظر می‌رسید. در زمان عرضه، شرکت‌های مختلف با عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر نمایشگرهای ۹۰ هرتز، دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی، سرعت شارژ بالای ۴۰ وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سروصدای زیادی به راه می‌انداختند.

اگرچه اکسپریا ۱ همچنان گوشی جذابی به حساب می‌آید، ولی می‌توان گفت به دلیل ارائه در اواسط ۲۰۱۹ بخش زیادی از فروش را از دست داده است و اگر این گوشی سونی در همان اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شد، شانس بیشتری برای فروش بالاتر داشت. امیدواریم در سال ۲۰۲۰ سونی از این موضوع درس گرفته باشد و گوشی‌های خود را بعد از معرفی به‌سرعت در زمان مناسبی به دست مشتریان برساند.

برنده: اکسپریا ۵

سونی سال 2019

اگرچه این گوشی هم چندان جمع‌وجور نیست ولی با توجه به استانداردهای امروزی، اکسپریا ۵ به‌نوعی گوشی کوچکی محسوب می‌شود؛ عرض این گوشی فقط ۶۸ میلی‌متر است و در حقیقت سبک‌تر از گوشی XZ2 کامپکت به حساب می‌آید. اما با وجود اندازه کوچک‌تر، این گوشی مانند اکسپریا ۱ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد این گوشی مبتنی بر رزولوشن ۴K نیست و در عوض از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ بهره می‌برد. در این میان نسبت تصویر آن همچنان ۲۱:۹ است و از محتوای HDR هم پشتیبانی می‌کند. در ضمن با وجود اینکه ظرفیت باتری آن اصلا بالا نیست، ولی در آزمایش‌های انجام شده توانسته در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد.

برنده: اکسپریا ۱۰ پلاس

اکسپریا 10 پلاس

شرکت سونی در سال ۲۰۱۹ هم گوشی‌های گران‌قیمتی عرضه کرد و به‌عنوان مثال اکسپریا ۱۰ پلاس ابتدا در اروپا ۴۳۰ یورو قیمت داشت که حالا به زیر ۳۰۰ یورو کاهش پیدا کرده است. این گوشی به غیر از دوربین اصلی از یک دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری بهره می‌برد و تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ آن دارای هسته‌های قدرتمندتر Kryo 260 Gold است.

این گوشی در اوایل سال آینده اندروید ۱۰ را دریافت می‌کند و کاربران می‌توانند فیلم‌های سینمایی به نسبت تصویر ۲۱:۹ را با نمایشگر ۶.۵ اینچی ۱۰۸۰p این گوشی تماشا کنند. روی هم رفته اگرچه این گوشی در برابر گوشی‌های چینی مجهز به ویژگی‌های پر زرق‌وبرق و دوربین‌های ۴۸ و ۶۸ مگاپیکسلی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما روی هم رفته میان‌رده مناسبی محسوب می‌شود.

بازنده: اکسپریا ۱۰

اکسپریا 10

سونی در سال ۲۰۱۹ همچنین از اکسپریا ۱۰ رونمایی کرد که با برچسب قیمت ۳۵۰ یورو روانه‌ی بازار شد. بخش موبایل سونی روی هم رفته نشان داده که از لحاظ قیمت‌گذاری، علاقه زیادی به تغییر رویه خود ندارند. گوشی‌های موجود در این محدوده قیمت جذابیت زیادی دارند که اکسپریا ۱۰ مجهز به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و اسنپ‌دراگون ۶۳۰ نمی‌تواند در برابر آن‌ها عرض اندام کند.

اگرچه قیمت این گوشی در بازار اروپا در حال حاضر به زیر ۲۰۰ یورو رسیده، اما تراشه مبتنی بر ۸ هسته A53 توانایی چندانی ندارند و عمر باتری آن هم اصلا قابل توجه نیست. ویژگی‌هایی مانند امکان ضبط ویدیوهای ۴K، اسپیکرهای باکیفیت و نمایشگر مبتنی بر نسبت تصویر ۲۱:۹ به‌تنهایی برای فروش گوشی کافی نیستند.

  • بیشتر بخوانید:
  • محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۱۹
  • محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال ۲۰۱۹
  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال ۲۰۱۹
  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال ۲۰۱۹

منبع: GSM Arena

The post محصولات برنده و بازنده بخش موبایل سونی در سال ۲۰۱۹ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala