با توجه به آنچه که از بنچمارک AnTuTu بدست آمده، شاهد این هستیم پردازنده کایرین ۸۲۰ که قرار است در گوشی آنر ۳۰S مورد استفاده قرار گیرد توانست پردازنده جدید و قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۷۶۵G را پشت سر بگذارد!

گوشی آنر ۳۰S قرار است در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۹۹) رونمایی شود و در همین راستا بنچمارک AnTuTu این محصول با نتیجه‌ای عجیب و در عین حال بسیار خوب منتشر شد! تا به اینجای کار می‌دانیم محصول میان‌رده آنر قرار است به پردازنده کایرین ۸۲۰ با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G مجهز شود و در کنار آن نیز به لطف بنچمارک اخیر، متوجه شدیم ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز قرار گرفته. نمایشگر این گوشی از کیفیت +FHD بهره می‌برد و به احتمال بسیار زیاد پنلی از جنس LCD خواهد داشت. بهره‌مندی از اندروید ۱۰ و احتمالا رابط کاربری EMUI 10، دیگر مشخصاتی هستند که از این محصول انتظار داریم.

پردازنده کایرین 820

پردازنده کایرین ۸۲۰ از هشت هسته بهره می‌برد. ۴ هسته قدرتمند Cortex-A76 و ۴ هسته کم مصرف  Cortex-A56، تشکیل دهنده این ۸ هسته هستند و در کنار آن‌ها نیز پردازنده گرافیکی Mali-G57 بکار رفته تا فعالیت‌های ویدئویی و گیمینگ را پردازش کند. در بنچمارک AnTuTu که یکی از معروف‌ترین بنچمارک‌های سنجش عملکرد کلی گوشی است، می‌بینیم عملکرد کایرین ۸۲۰ در کنار کایرین ۸۱۰، کایرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۷۶۵G مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه فقط پردازنده نیست که امتیاز آن را در اختیار داریم بلکه عملکرد گرافیک این ۴ پردازنده نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی آنر ۳۰S با دوربین چهارگانه و پشتیبانی از اینترنت ۵G راهی بازار می‌شود

پردازنده کایرین 820

همانطور که می‌بینید، عملکرد کایرین ۸۲۰ در اکثر تست‌ها تقریبا مشابه کایرین ۹۸۰ بوده که یک پردازنده قدرتمند به حساب می‌آید! این مسئله به خصوص در بخش پردازنده و رابط کاربری (UX) مشهود است. در این تست عملکرد کلی دستگاه در بخش تجربه کاربری مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌بینیم که کایرین ۸۲۰ یا به عبارتی آنر ۳۰S قرار است عملکردی در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار از خود به نمایش بگذارد!

در مقایسه با اسنپدراگون ۷۶۵G اما که از ۶ هسته‌ قدرتمند Cortex-A76 و ۲ هسته بهینه Cortex-A55 بهره می‌برد، کایرین ۸۲۰ یک سر و گردن بالاتر ایستاده و تنها در بخش رابط کاربری است که نماینده کوالکام از آن با اختلاف بسیار اندکی پیشی می‌گیرد!

با این اوصاف باید عملکرد واقعی این پردازنده در عمل هم ثابت شود. معمولا به نتایج بنچمارک به صورت صد درصد اعتماد نمی‌شود اما به نظر می‌رسد شکی در آن نیست که کایرین ۸۲۰ پردازنده‌ای بهتر از اسنپدراگون ۷۶۵G است.

منبع: gsmarena

The post پردازنده کایرین ۸۲۰ در آنر ۳۰S توانست اسنپدراگون ۷۶۵G را پشت سر بگذارد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala