نرم افزاری که قصد داریم در این مطلب شما را با آن آشنا سازیم نرم افزاری خوب برای کار با FTP می باشد. اما قبل از اینکه بخواهیم در مورد این نرم افزار بحث کنیم باید بدانیم FTP چیست و می تواند چه کاربرد هایی داشته باشد و لزوم استفاده از این نرم افزار ها چیست ؟ FTP یک پروتکل در اینترنت می باشد (منظور از پروتکل مجموعه قوانینی است که برای ایجاد یک ارتباط در اینترنت وضع می شود تا ناهنجاری ها اتفاق نیفتد.) مانند سایر پروتکل ها همانند HTTP, ... که این پروتکل در ساده ترین تعریف برای ایجاد ارتباط و تبادل فايل از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر می باشد. این کامپیوتر می تواند رایانه ی شخصی کاربر و یا یک سرور در آن سوی دنیا باشد.
اینجاست که بحث سرعت، امنیت، استفاده از تمام امکانات و ... مطرح می گردد و نرم افزار های FTP همین کار را انجام می دهند. اما نرم افزار های پروتکل FTP روز به روز در حال افزایش هستند ولی انتخاب بهترین نرم افزار اف تی پی مد نظر ماست که بتواند تمام نیاز های یک کاربر چه یک وبمستر چه یک کاربر عادی را فراهم کند. نرم افزار فوق العاده ای که قصد داریم امروز معرفی نماییم نرم افزار قدرتمند Core FTP Pro می باشد که یکی از برترین نرم افزار ها در مدیریت FTP است. هدف از ایجاد این نرم افزار از زبان شرکت ایجاد یک محیط ساده و بی نظیر با وجود امکانات عالیست که بهترین نرم افزار کار با FTP را برای کاربرانش به ارمغان آورد است. پس معلوم است که این شرکت سعی بر آن داشته تا بهترین نرم افزار ممکن را برای کاربرانش طراحی و ارایه کند، بهتر است به امکاناتی که این نرم افزار و شرکت سازنده ی آن فراهم کرده است نظری کنیم.

این نرم افزار اف تی پی با پشتیبانی از SFTP, SSL & HTTPS قادر شده است تا بهترین امنیت اطلاعاتی را برای کاربران فراهم کند که نگرانی از دست داده شدن اطلاعات یا سرقت آنها را به کلی از بین برده است. نرم افزار Core FTP Pro با پشتیبانی از دامنه های بین الملل سعی بر آن داشته تا کاربر را از وارد کردن IP و مشکلات متعدد آن رها سازد که یکی از مزیت های این نرم افزار می باشد. از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به این موارد اشاره نمود: امکان انتقال فایل بین سرور دو سایت، پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) برای آسان شدن رابط کاربری، امکان توقف کامل/توقف موقت/شروع مجدد دانلود یا آپلود فایل زمانی که سایز فایل بالاست، کنترل پهنای باند با الگوریتمی خاص، امکان تغییر دسترسی فایل بر روی سرور (CHMOD)، امکان ویرایش فایل های اساسی سرور همانند .htaccess & .htpasswd، پشتیبانی از پروکسی هایی همانند FTP/HTTP Proxy, Socks 4&5 و ... .همانطور که از امکانات بی نظیر این نرم افزار پیداست می توان آن را یک نرم افزار عالی برای کار با FTP دانست. شما دوستان می توانید آخرین ویرایش این نرم افزار قدرتمند را از وب سایت دانلود رایگان که نسخه جدید Core FTP Pro است و قابل نصب بر روی سیستم های 64 و 86 بیتی می باشد دانلود نمایید و از آن نهایت لذت را ببرید.