برخی از سازندگان بازی‌های ویدیویی با ناشران خود همراه نمی‌شوند و آن طور که باید و شاید از کار کردن با آن‌ها لذت نمی‌برند و دلیل اصلی این موضوع دخالت بیش از حد ناشران در پروژه‌ها و تغییر برنامه‌هایی که مدت‌ها قبل توسط استودیو سازنده تعیین شده بود می‌باشد.

اما داستان در مورد Undead Labs متفاوت است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، این شرکت در گفت و گوی اخیر خود با Gamespot در مورد رابطه خود با مایکروسافت صحبت کرد و از چگونگی همکاری با این شرکت در بحث تولید State of Decay 2 که در انحصار Xbox One است حرف زد.

مدیرعامل Undead Labs آقای "جف استرین" در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت مایکروسافت زمانی که هیچ ناشر دیگری نخواست پشتیبان ما باشد از بازی اول ما حمایت کرد و حمایت خود را در مورد ادامه‌ی State of Decay قوی‌تر کرد:

"آن‌ها مالک نام و تجسم کلی بازی هستند. ما از همان ابتدای ساخت پروژه نسخه اول با آن‌ها صحبت کردیم. منظور من این است که ما در سیاتل مستقر شده‌ایم و آن‌ها در ردموند هستند. من می‌خواهم یک بازی کنسولی و PC عالی بسازم و این منطقی بود که باید با آن‌ها کار کنیم."

"در آن زمان ناشران زیادی چنین ریسکی را انجام ندادند و پروژه ما مهر تایید نمیگرفت اما با تغییرات بزرگی که در بازی ایجاد کردیم مایکروسافت به ما یک شانس داد. آن‌ها یک شریک بسیار خوب هستند و تا وقتی که سری State of Decay ادامه داشته باشد، شرکت مایکروسافت همکار ما خواهد بود."

State of Decay 2 در تاریخ 22 مه(1خرداد) برای Xbox One و Windows 10 منتشر خواهد شد.

منبع متن: pardisgame