به تازگی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌های جزئیاتی از کنفرانس سال ۲۰۱۹ خود منتشر کرده‌اند که اطلاعات جالبی در خصوص صنعت بازی‌سازی در اختیار ما قرار می‌دهد. بنابر این گزارش، از آن‌جایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال ساخت و انتشار بازی‌های مختلف برای رایانه‌های شخصی هستند، این پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی این صنعت شناخته شد. […]

GDC 2019: از نظر توسعه‌دهندگان، رایانه‌های شخصی بهترین پلتفرم برای ساخت بازی‌ است

به تازگی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌های جزئیاتی از کنفرانس سال ۲۰۱۹ خود منتشر کرده‌اند که اطلاعات جالبی در خصوص صنعت بازی‌سازی در اختیار ما قرار می‌دهد. بنابر این گزارش، از آن‌جایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال ساخت و انتشار بازی‌های مختلف برای رایانه‌های شخصی هستند، این پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی این صنعت شناخته شد.

برای تهیه این گزارش توسط Game Developers Conference، نزدیک به ۴ هزار توسعه‌دهنده در آن شرکت کرده‌اند که از این میان، ۵۶ درصد از توسعه‌دهندگان اعلام کردند که پروژه‌های قبلی آن‌ها برروی رایانه‌های شخصی منتشر شده است. علاوه بر این، ۶۶ درصد از آن‌ها بازی جدید خود را برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌کنند و ۶۲ درصد هم علاقه‌مند به عرضه‌ی بازی بعدی خود برروی این پلتفرم هستند.

علاوه بر موارد بالا، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بدون در نظر گرفتن کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی را به عنوان پلتفرم مورد علاقه خود معرفی کردند.

لازم به ذکر است که ۲ درصد از این افراد به صورت انحصاری در حال ساخت بازی برای نسل بعدی هستند، ۴۶ درصد به صورت انحصاری پروژه‌ای برای نسل حاضر دارند و ۱۶ درصد ضمن توسعه بازی برروی نسل حاضر، برروی عناوین نسل بعد کار می‌کنند.

با توجه به تعداد کاربران رایانه‌های شخصی و علاقه‌ی خاص بسیاری از بازی‌بازان به این پلتفرم، معرفی آن به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی‌ها، چندان هم تعجب برانگیز نیست.

منبع متن: gamefa