به تازگی کارگردان بازی God of War در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قرار بود یکی از بهترین صحنه‌های بازی به صورت کامل حذف شود. خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. هشدار: متن زیر دارای اسپویل شدید است! نمی‌توان انکار کرد که بازی God of War پر از صحنه‌های احساسی، حماسی و زیبا بود. ولی اگر […]

احتمال داشت یکی از بهترین صحنه‌های God of War حذف شود

به تازگی کارگردان بازی God of War در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قرار بود یکی از بهترین صحنه‌های بازی به صورت کامل حذف شود. خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

هشدار: متن زیر دارای اسپویل شدید است!

نمی‌توان انکار کرد که بازی God of War پر از صحنه‌های احساسی، حماسی و زیبا بود. ولی اگر صادق باشیم، تنها یک سکانس بود که تمامی این احساسات را با یکدیگر مخلوط کرد و بازی‌باز را در حیرت فرو برد. صحنه‌ای که کریتوس باید برای نجات جان فرزندش به سرزمینی سفر کند که دیگر تبر معروفش کارساز نیست. صحنه‌ای که باید به دنبال سلاحی جدید برای مبارزه بگردد. صحنه‌ای که برروی قایق، طول رودخانه را به سمت خانه‌اش طی می‌کند و در همین حین به گذشته‌اش فکر می‌کند. سکانسی که پارچه‌ای قدیمی را از زیر خانه‌اش در می‌آورد و آن را باز می‌کند، خاکستر را از روی شمشیرهای براقی که کمی رنگ و رویشان رفته پاک کرده و زنجیرهای آنان را به دور دستانش می‌پیچد. بله، شاید رفتن دوباره‌ی کریتوس به سراغ شمشیر‌های آشوب و یادآوری تمامی خاطراتی که مشاهده می‌کنیم کریتوس در تلاش برای فراموشی آنان است، یکی از بهترین یا شاید هم بهترین سکانس کل بازی باشد. جالب است که بدانید در ابتدا قرار بود به کلی این صحنه و شمشیر‌های آشوب از بازی جذف شوند.

کارگردان این بازی چنین گفته است:

ایده‌ و طراحی شمشیرهای آشوب تقریبا در سال آخر توسعه‌ی بازی به ذهن ما زد. ما سال‌ها برای طراحی تبر مخصوص کریتوس زمان صرف کرده بودیم و برای آن زحمت کشیده بودیم. به همین دلیل با خود فکر می‌کردیم «ممکن است که شمشیرهای آشوب نیز همین قدر طول بکشند و این امر اصلا خوب نیست». سه سال و نیم طول کشیده بود تا تبر را طراحی کنیم، امکان نداشت که بتوانیم شمشیرهای آشوب را در طی یک سال طراحی و عملی کنیم. خوشبختانه این مورد پیش نیامد و به خوبی از عهده‌ی آن بر آمدیم.

کوری بارلوگ (Cory Barlog) همچنین ادعا دارد که سخت‌ترین قسمت طراحی مبارزات شمشیرهای آشوب، آن بود که گاهی «حس درست بودن» را به بازی‌باز منتقل نمی‌کردند:

ما تعداد زیادی انیمیشن برای حرکات مخصوص به شمشیرهای آشوب طراحی کرده بودیم که متاسفانه «حس درست بودن» را به بازی‌باز منتقل نمی‌کرد. ما زاویه‌ی دوربین را عوض کرده بودیم و دیگر دید وسیعی که بازی‌باز پیش از این از اطراف کریتوس داشت را به او نداده بودیم. باید طوری حرکات کریتوس را طراحی می‌کردیم که در این مورد مشکلی پیش نیاید.

خوشبختانه تیم توسعه‌دهنده‌ی این بازی موفق شد تا به بهترین نحو ممکن شمشیرهای آشوب را در بازی طراحی کند و لذتی دوچندان را به همگان ارائه دهند. همین زحمت‌های بی‌دریغ تیم سازنده بود که باعث شد یکی از احساسی‌ترین سکانس‌های بازی حذف نشود و به بازی‌بازان اجازه‌ی استفاده‌ی دوباره از این شمشیرها را داد. بازی God of War هم اکنون به صورت انحصاری در اختیار کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی آن تحت عنوان « خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War» که به قلم «سعید آقابابایی» است را از این نشانی مطالعه کنید.

منبع متن: gamefa