بر اساس گزارش جدیدی از سوی وال استریت ژورنال، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد اخیراً به ژانگ یی‌مینگ، یکی از بنیانگذاران ByteDance مراجعه کرده تا در صورت موافقت شرکت با فروش برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو، قصد خود را برای خرید تیک‌تاک بیان کند.

  • بابی کوتیک چگونه به منفورترین مرد صنعت بازی‌ها تبدیل شد

این نشریه بیان کرد که کوتیک در حال حاضر به دنبال شرکایی برای پیوستن به این خرید بالقوه است که وال استریت ژورنال درباره‌ی این موضوع می‌گوید هر برچسب قیمتی احتمالی تخمین زده می‌شود که حدود صدها میلیارد دلار باشد. به گفته منابع آگاه، کوتیک ایده خرید تیک‌تاک را در یک شام Allen & Co در اوایل این هفته به گروهی از شرکای احتمالی پیشنهاد داد. این گروه ظاهراً شامل سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI هم بوده است.

بابی کوتیک

بابی کوتیک – مدیر سابق اکتیویژن بلیزارد کینگ

علاقه کوتیک به تیک‌تاک به دنبال لایحه جدیدی از دولت ایالات متحده حاصل شده است که مالک چینی ByteDance را ملزم می‌کند تا پلتفرم را به دلیل تهدید درک شده از پیوندهای خود با دولت چین بفروشد. لایحه جدید که به عنوان قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی شناخته می‌شود و با هدف «حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده در برابر تهدید ناشی از برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمن خارجی» مانند تیک‌تاک طراحی شده است.

اگر ByteDance روابط خود را با مالک چینی خود قطع نکند، باید ظرف شش ماه تیک‌تاک را بفروشد یا از فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب در ایالات متحده منع شود. مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب ایالات‌متحده، هفته گذشته با توصیف چین به‌عنوان «رقیب اصلی آمریکا» گفت: «این پیام من به تیک‌تاک است: از حزب کمونیست چین جدا شوید یا دسترسی به کاربران آمریکایی خود را از دست بدهید».

در مورد کوتیک، مدیرعامل سابق شرکت اکتیویژن بلیزارد را پس از ۳۲ سال رهبری در دسامبر ترک کرد. اکتیویژن بلیزارد  قبلاً حضور کوتیک در شرکت را فقط تا پایان سال ۲۰۲۳ تأیید کرده بود. این امر برای «تضمین یکپارچگی و انتقال روان» پس از خرید طولانی مدت اما در نهایت موفق ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت بود.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد خواهان خرید تیک‌تاک است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala