زمانی که چراغ قرمز را رد می‌کنید یا بیشتر از سرعت مجاز رانندگی می‌کنید، پلیس با استفاده از دوربین یا  پلاک خودرو، شما را جریمه می‌کند؛ اما آیا این روش می‌تواند ۱۰۰ درصد کارآمد باشد؟ به هر حال راه‌های زیادی هم برای خراب کردن شماره پلاک خودرو وجود دارد. به نظر می‌رسد که تا چند وقت دیگر، راه‌های گول زدن دوربین‌های پیلس و تغییر در پلاک از بین می‌روند. براساس خبری که در سایت The Sun قرار گرفته، کشور چین در حال کار روی تکنولوژی جدیدی به اسم Repression Network شناخته می‌شود  که دانشگاه دانشگاه پکینگ روی آن کار می‌کند. گفته شده دقت این شبکه دوربین بسیار بالا خواهد بود و تا این لحظه مانند آن وجود نداشته است.

این سیستم به جای اینکه اتومبیل‌ها را از روی پلاک شناسایی کند، خود اتومبیل را بررسی می‌کند. مثلا میزان شخصی‌سازی شدن خودرو، رنگ، ظاهر و حتی خط‌ها و تصادف‌هایی که روی بدنه وجود دارند را بررسی می‌کند. در واقع خط و خش و ضربه‌هایی که روی بدنه خودرو خورده نشان می‌دهد که اتومبیل کجاها در حرکت بوده است. با این روش دیگر سناسایی شماره پلاک اهمیت بالایی نخواهد داشت. البته به این موضوع هم اشاره شده که این تکنولوژی جدید می‌تواند برای شناسایی صورت افراد هم مورد استفاده قرار بگیرد.

این سیستم هنور در مرحله توسعه قرار دارد و مشخص نیست کی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

منبع: thesun

مطلب چینی‌ها روی دوربینی کار می‌کنند که اتومبیل‌ها را در هر شرایطی شناسایی می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala