شرکت سونی با معرفی گوشی هوشمند اکسپریا ۵ مارک ۳ به عنوان یک پرچم‌دار کوچک‌ توانست موفقیت خوبی را در این زمینه به دست آورد و کاربران نیز استقبال خوبی از این گوشی هوشمند پرچم‌دار به عمل آوردند. بسیاری از طرفداران این غول فناوری ژاپنی مشتاقانه منتظر جانشین اکسپریا ۵ مارک ۳ یعنی اکسپریا ۵ مارک ۴ هستند که ظاهراً به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری قابل توجهی را دریافت خواهد کرد. اگرچه در مورد این گوشی هوشمند اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC برخی از مشخصات این پرچم‌دار کوچک را فاش کرده است.

  • سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ احتمالاً مجهز به سه سنسور دوربین جدید خواهد بود

طبق اطلاعات منتشر شده‌ی این وب‌سایت، ابعاد اکسپریا ۵ مارک ۴ سونی ۱۵۵.۷۴ در ۶۷.۱ میلی‌متر تخمین زده شده که کمی کوچکتر از نسل قبلی است. همچنین نمایشگر این گوشی هوشمند ۱۵۳.۵ میلی‌متر اندازه‌گیری شده که در حقیقت همان ۶ اینچ است و ۰.۱ اینچ کوچک‌تر از نمایشگر نسل قبلی است. به غیر از این، FCC هیچ جزئیاتی در مورد دوربین یا سایر اجزای داخلی این گوشی هوشمند پرچم‌دار فاش نکرده، اما ظاهراً دیگر شایعات خبرهای خوبی برای طرفداران این گوشی‌ سونی دارد.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

اول از همه باید اشاره کنیم که غول فناوری ژاپنی ظاهرا اکسپریا ۵ مارک ۴ را به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری صدا مجهز خواهد کرد که مطمئناً برای کاربران گوشی‌های هوشمندی که از هدفون‌های بی‌سیم استفاده نمی‌کنند، خبر خوشایندی خواهد بود. علاوه بر این، شایعات جدید حاکی از آن است که اکسپریا ۵ مارک ۴ بالاخره از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که بدون شک نبود آن یکی از آزاردهنده‌ترین نقطه ضعف‌های نسل قبلی بود.

پیش‌تر گفته می‌شد که سونی قرار است از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند استفاده کند. اما ظاهرا سونی نظر خود را تغییر داده و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد. بد نیست اشاره کنیم که این تراشه‌ی قدرتمند هشت هسته‌ی پردازشی دارد که با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ در کنار هم قرار گرفته‌اند. در واقع هسته‌ی اول از نوع Cortex-X2، هسته‌ی دوم از نوع Cortex-A710 و هسته‌ی سوم هم از نوع Cortex-A510 هستند که در مجموع نسبت به نسل قبلی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد بهینه‌تر شده‌اند. این گوشی احتمالا ظرفیت باتری بیشتری خواهد داشت ولی مقدار آن دقیقا مشخص نیست. اکسپریا ۵ مارک ۳ از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

  • سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ شاید نخستین گوشی بدون حاشیه سونی باشد

در مورد سیستم دوربین اکسپریا ۵ مارک ۴ سونی شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار نیست شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم و سخت‌افزار آن بدون تغییر از نسل قبلی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی MP IMX557 سونی به عنوان دوربین اصلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی MP IMX363 و دوربین پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی MP IMX663 سونی با زوم اپتیکال ۳ برابری به کاربران معرفی خواهد شد. البته فعلاً اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوربین این گوشی در دسترس نیست.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

این پرچم‌دار کوچک همچنین از استاندارد Wi-Fi 6 و سیستم کارت هوشمند RFID نیز پشتیبانی می‌کند که بیشتر در ژاپن مورد استفاده‌ی کاربران قرار می‌گیرد. تاریخ رونمایی رسمی از اکسپریا ۵ مارک ۴ سونی هنوز مشخص نشده، اما گفته می‌شود که این گوشی می‌تواند در نمایشگاه IFA 2022 برلین که از ۱۱ تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، به طور رسمی معرفی شود. احتمالاً در روزهای آینده خبرهای دقیق‌تری از مشخصات فنی این گوشی هوشمند سونی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

  • سونی برای رقابت با سامسونگ یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی می‌سازد

منبع: Notebookcheck

نوشته سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ احتمالاً از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala