در اوایل این ماه، اپل به کارکنان خود در مورد سیاست کاری جدیدی اطلاع‌رسانی کرد که بر مبنای آن کارکنان این شرکت باید در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و یک روز سوم که توسط تیم‌های فردی تعیین می‌شود، در دفتر کار خود حضور یابند. طبق گزارش جدید Financial Times، جمع کثیری از کارمندان اپل از سیاست کاری جدید ناراضی هستند و خواستار تغییر و بازبینی این طرح کاری جدید شده‌اند.

  • در فاصله سه هفته تا معرفی آیفون ۱۴، آیفون ۱۳ محبوب‌ترین گوشی آمریکا شد

در این گزارش به نامه‌‌ای اشاره شده که توسط گروه «Apple Together» نوشته شده و کارکنان متعرض نیز آن را امضا کرده‌اند. مدتی می‌شود که اپل مشتاق است تا کارمندان خود را به شیوه‌ی کار حضوری بازگرداند. مدیر عامل اپل یعنی «تیم کوک» نیز از اشتیاق مدیران این شرکت برای بازگشت به رویه‌ کاری حضوری به جهت حفظ همکاری‌ و تعاملات رو در رو دفاع کرده است.

در مقابل گروه Apple Together به اینکه مدیران این شرکت به خواسته‌ی بسیاری از کارکنان اپل احترام نمی‌گذارد، واکنش نشان داده و گفته که بهره‌گیری از روش دورکاری موجب می‌شود تا کارکنان با دقت و روحیه‌ی بسیار بهتری به انجام وظایف خود بپردازند. این گروه همچنین از مدیران اپل خواسته تا نسبت به سیاست جدید کاری اتخاذ شده، تجدید نظر کنند.

  • اپل هفته‌ی گذشته توسعه‌ی سیستم‌عامل iOS 16 را به پایان رسانده است

کارکنان اپل

Apple Together در ادامه افزود که اپل نباید کارکنان خود را به پیروی از قوانینی که با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند، اجبار کند. علاوه بر این، نامه مذکور بیان می‌کند که شیوه کاری حضوری یعنی اتلاف وقت و منابع ذهنی و فیزیکی کارکنان. همچنین بحث‌هایی در مورد تاثیر مدل‌های ترکیبی بر تنوع کارکنان نیز مطرح است. به گفته آن‌ها، این امر اپل را باروحیه‌تر، تواناتر و شاداب‌تر می‌کند.

کارکنان اپل در این نامه از مدیران خواسته‌اند که نسبت به آن‌ها انعطاف‌پذیرتر باشند. به گفته‌ی آن‌ها، اپل باید به‌ جای ممنوعیت دورکاری، آن را مورد حمایت قرار دهد تا کارمندان بتوانند احساس راحتی داشته باشند و در هنگام بروز مشکلات و مسائل مختلف به‌ سادگی آن‌ها را رفع کنند. باید دید در نهایت اپل نسبت به این اعتراضات چه واکنشی نشان خواهد داد.

طبق برنامه‌ی فعلی اپل، این طرح باید از ۱۴ شهریور اجرایی شود و کاربران موظف‌اند تا حداقل سه روز در هفته به صورت حضوری به انجام وظایف خود بپردازند. اگر این سیاست جدید اعمال شود، اپل به چند شرکت فناوری و مالی دیگر می‌پیوندد که با کاهش موارد ابتلاء به کرونا، بازگشت به دفاتر کار را اجباری کرده‌اند. در این همین رابطه باید به شرکت تسلا اشاره کنیم که از اوایل ماه ژوئن از کارمندان خود خواسته بود به دفاتر کار بازگردند.

  • تولید انبوه تراشه‌ی ۳ نانومتری M2 پرو اپل به‌زودی آغاز می‌شود

منبع: Macrumors

نوشته کارکنان اپل نسبت به سیاست جدید کاری این شرکت اعتراض کردند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala