سامسونگ در تاریخ ۱۰ آگوست امسال، از پنج محصول جدید رونمایی کرد. گلکسی زد فولد ۴، زد فلیپ ۴، گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو و گلکسی بادز ۲ پرو که به ترتیب گوشی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند و و ایربادز شرکت را تشکیل می‌دهند. اگرچه این محصولات هنوز رسما در بسیاری از بازارها در دسترس قرار نگرفته‌اند اما وب‌سایت‌های مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند تا بدین ترتیب متوجه شویم عملکرد آن‌ها در مقایسه با قبل چقدر تغییر داشته است.

در بررسی‌های انجام شده از گلکسی واچ ۵ پرو، متوجه شدیم که این محصول اگرچه دیگر از حلقه‌ی چرخان فیزیکی اطراف نمایشگر بهره نمی‌برد اما در ازای آن، یک مزیت عالی دارد که آن، طول عمر بالای باتری است. طبق ادعای سامسونگ، باتری بکار رفته در این مصحول می‌تواند تا ۸۰ ساعت در صورت استفاده‌ی معمولی، کاربران را همراهی کند که این تقریبا دو برابر چیزی است که گلکسی واچ ۴ کلاسیک به آن رسیده بود.

اگر طی چند سال اخیر، خبرهای مربوط به ساعت‌های هوشمند اندرویدی را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که این گجت‌ها از لحاظ طول عمر باتری شرایط خیلی خوبی نداشته‌اند. بسیاری از این محصولات، در بهترین حالت، حتی در صورت استفاده‌ی کاملا معمولی، یک روز شارژ نگه می‌دارند. سامسونگ اما با سیستم‌عامل تایزن، اندکی وضعیت را بهتر کرد و توانست خود را به خوبی به کاربران بشناساند.

اما سوییچ از تایزن به WearOS که سیستم‌عامل بهینه‌تر و بالغ‌تری است باعث شده اکنون ساعت‌های هوشمند سامسونگ در کنار بهره‌مندی از طول عمر بالای باتری، قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار خوبی هم داشته باشند. حداقل در بررسی‌های اخیری که از گلکسی واچ ۵ پرو صورت گرفته که چنین نتایجی را شاهد بوده‌ایم.

البته این فقط گلکسی واچ ۵ پرو نیست که از این حیث بهبود چشمگیری داشته است. در خبری که اخیرا منتشر شده است هم شاهد بوده‌ایم که گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ هم موفق شده‌اند از لحاظ نگه‌داری شارژ، حتی گلکسی S22 اولترا را که یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ از لحاظ نگه‌داری شارژ است پشت سر بگذارند.

تمام این موارد نشان می‌دهد سامسونگ در سال ۲۰۲۲، غالب تمرکز خود را روی بهبود طول عمر باتری محصولاتش متمرکز کرده است تا بتواند از این حیث کاربران را راضی نگه دارد. نتیجه هم تا اینجای کار، کاملا مطابق چیزی بوده که شرکت کره‌ای در سر داشته است.

  • سامسونگ همچنان نتوانسته کاربران را برای خرید گوشی تاشو متقاعد کند
  • چرا سامسونگ در زد فولد ۴ از لولای شیائومی میکس فولد ۲ استفاده نکرد؟
  • تست سرعت شارژ شدن گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ را ببینید

منبع: SamMobile

نوشته طول عمر بالای باتری هدف اصلی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بوده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala