میکس فولد ۲ به عنوان گوشی هوشمند تاشوی جدید و ارتقایافته شیائومی با طراحی باریک‌تر و نمایشگر اصلی ۸.۲ اینچی ۲K خود معرفی شد و همین طراحی پیشرفته آن باعث شده تا تعمیر و‌ جایگزینی آن بسیار هزینه‌بر باشد. در همین راستا، شیائومی هزینه‌ی تعمیر و جایگزینی قطعات این گوشی تاشو را منتشر کرده که بر اساس آن، کاربران باید برای تعویض نمایشگر اصلی LTPO 2.0 Eco2 AMOLED نسخه‌ی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی میکس فولد ۲ حدود ۷۱۳ دلار هزینه کنند که تقریبا نصف قیمت ۱۳۱۰ دلاری خود گوشی است.

  • مدیرعامل شیائومی تأیید کرد؛ ۱۳ اولترا راهی بازار جهانی می‌شود

علاوه‌ بر نمایشگر، هزینه‌ی تعویض و جایگزینی مادربورد این گوشی نیز حدود ۴۰۸ دلار اعلام شده که نسبت به قیمت تعویض مادربرد نسل قبلی ۷۴۲ دلاری آن کمتر است. با این تفاسیر می‌توان گفت که گوشی هوشمند تاشوی جدید شیائومی قابلیت تعمیر‌پذیری بسیار کمی دارد و کمتر کاربری حاضر می‌شود تا هزینه‌‌ی تعویض قطعات آن را پرداخت کند. شیائومی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده تا صاحبان این گوشی هوشمند بیشتر از آن مراقبت کنند.

میکس فولد 2

اما جدا از این مسئله باید اشاره کنیم که تاشوی جدید شیائومی مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی E5 AMOLED سامسونگ است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن Full HD+ و گوریلا گلکس ویکتوس بهره می‌برد. نمایشگر ۸.۲ اینچی داخلی این گوشی هوشمند نیز از همین نرخ رفرش ریت پشتیبانی می‌کند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در مقایسه با نمایشگرهای دیگر، E5 AMOLED سامسونگ حدوداً ۲۵٪ مصرف انرژی کمتر و ۳۳٪ کیفیت بیشتری در عبور نور دارد.

غول فناوری چینی در قاب پشتی این گوشی هوشمند تاشو از یک سیستم دوربین سه‌گانه با همکاری لایکا بهره برده که سنسور اصلی آن، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی است و از قابلیت ضبط ویدیوهای Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند. در کنار این سنسور، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری نیز تعبیه شده است.

  • شیائومی برای تولید خودروهای برقی با شرکت BAIC مذاکره می‌کند

روی پنل جلویی میکس فولد ۲ یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند. انرژی گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نیز به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می‌کند.

میکس فولد 2

ضخامت این گوشی تاشو در حالت باز شده فقط ۵.۴ میلی‌متر است و با داشتن وزن ۲۶۲ گرمی، از گوشی تاشوی پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ سبک‌تر است. میکس فولد ۲ با پیشرفته‌ترین چیپست پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در اختیار کاربران قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند تا حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی این دست به انتخاب بزنند. حسگر اثر انگشت علاوه بر زیر نمایشگر با دکمه‌ی پاور این گوشی هوشمند نیز ادغام شده است.

  • شیائومی شاید به‌زودی از یک شرکت زیرمجموعه یا برند جدید رونمایی کند

منبع: Notebookcheck

نوشته میکس فولد ۲ گران‌ترین گوشی شیائومی از نظر تعمیرپذیری شناخته شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala