قلب تپنده‌ی ریلمی GT Neo 5 چیپست اسندراگون ۸ پلاس نسل ۱ است. مدل ۲۴۰ واتی از رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و می‌توانید بین مدل دارای ۲۵۶ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنید. از سوی دیگر، مدل ۱۵۰ واتی در سه مدل مبتنی بر رم‌های ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد که البته هر سه مدل دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی هستند.

ریلمی GT Neo 5

در پنل جلویی آن شاهد نمایشگر ۶.۷۴ اینچی هستیم که از پنل AMOLED استفاده می‌کند و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز ارائه می‌دهد. رزولوشن این نمایشگر به ۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ می‌رسد و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. ریلمی برای مدل ۲۴۰ واتی از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده و مدل ۱۵۰ واتی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

به لطف سرعت شارژ بسیار بالای مدل ۲۴۰ واتی، در عرض فقط ۸۰ ثانیه شارژ باتری از ۰ به ۲۰ درصد می‌رسد و کل فرایند شارژ کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. برای ثبت عکس‌های سلفی هم باید از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کنید.

حین شارژ مدل ۲۴۰ واتی، دمای بدنه حداکثر ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و طبق بررسی‌های صورت گرفته، بعد از حدود ۴ سال استفاده، ظرفیت باتری به ۸۰ درصد وضعیت اولیه‌ی خود می‌رسد که عدد بسیار خوبی است. در کنار ماژول دوربین یک مستطیل RGB تعبیه شده که به‌عنوان چراغ نوتیفیکیشن‌ها می‌تواند انجام وظیفه کند و به طور کامل قابل شخصی‌سازی است. همچنین زمانی که شارژ باتری به زیر ۲۰ درصد می‌رسد، این مستطیل به رنگ قرمز در می‌آید.

برای خرید مدل ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت شارژ ۲۴۰ واتی باید ۴۷۰ دلار بپردازید و مدل دارای حافظه ۱ ترابایتی این گوشی ۵۱۵ دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، ارزان‌ترین مدل با قابلیت شارژ ۱۵۰ واتی که از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، با قیمت ۳۶۸ دلار راهی بازار چین می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی به بازارهای خارج از چین هم راه پیدا می‌کند یا نه.

منبع: GSMArena

نوشته گوشی ریلمی GT Neo 5 با شارژ ۲۴۰ واتی و قیمت مناسب معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala