برای یادآوری باید بگوییم در حال حاضر مدل‌های مختلف آیفون از یک چیپ مخصوص بهره می‌برند که مشخصات لوازم جانبی وصل شده به گوشی را تایید یا رد می‌کند. به همین خاطر بسیاری از لوازم جانبی که تاییدیه‌ی اپل را ندارند، بعد از وصل شدن به آیفون معمولا منجر به نمایش پیام هشدار در آیفون موردنظر می‌شوند. اپل با این کار، شرکت‌ها را برای دریافت تاییدیه‌ی تحت فشار قرار می‌دهد و از این راه درآمد قابل توجهی کسب می‌کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر کاربران محصولات اپل معمولا به‌شدت به این برند وفادار هستند، عمدتا از بین لوازم جانبی تایید شده از طرف این شرکت دست به انتخاب می‌زنند.

گفتنی است آیپدهای جدید شرکت اپل که از پورت USB-C بهره می‌برند، دارای چنین چیپی نیستند و این یعنی اگر این شایعه عملی شود، اولین تلاش اپل برای محدود کردن پورت USB-C خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا اپل امکانات دیگر پورت USB-C را محدود می‌کند یا نه. اما ممکن است پورت آیفون ۱۵ در صورت استفاده از کابل‌های غیرمجاز، با سرعت شارژ پایین‌تر و سرعت انتقال اطلاعات کمتر از حد انتظار روبرو شود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است که پورت USB-C موجود در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس سرعت در حد استاندارد USB 2.0 ارائه می‌دهد و فقط مدل‌های پرو از سرعت شارژ بالاتری بهره‌مند خواهند شد. بنابراین ظاهرا مدل‌های اصلی به غیر از شکل ظاهری پورت، از نظر سرعت شارژ و سرعت انتقال اطلاعات، تفاوتی با نسل قبلی خود نخواهند داشت.

منبع: MacRumors

نوشته اپل پورت USB-C آیفون ۱۵ را مانند پورت لایتنینگ محدود می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala