اپل با انتشار بیانیه‌ای تند، این یافته‌ها را رد کرده و قصد تجدید نظر در این حکم را دارد. اپل می‌گوید اتحادیه اروپا هیچ مدرکی دال بر آسیب به مصرف‌کننده پیدا نکرده و «واقعیت یک بازار پررونق، رقابتی و با رشد سریع را نادیده می‌گیرد». این جریمه نتیجه تحقیقات اتحادیه اروپا است که بیش از یک دهه به طول انجامیده. اسپاتیفای اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۱۹ شکایت رسمی علیه اپل مطرح کرد. بر اساس حکم کمیسیون اتحادیه اروپا، مبلغ جریمه ۲ میلیارد دلاری با درآمد جهانی اپل تناسب دارد و «برای ایجاد بازدارندگی ضروری است».

اتحادیه اروپا می‌گوید قوانین اپل مانع از آن شده است که توسعه‌دهندگان برنامه‌های استریم موسیقی به کاربران iOS درباره سایر روش‌های اشتراک در سرویس‌های خارج از اپ‌استور، که به لحاظ تئوری می‌توانند ارزان‌تر باشند، اطلاع دهند؛ چرا که مشمول کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل بر خریدهای درون برنامه‌ای نمی‌شوند. محدودیت‌های مذکور، توسعه‌دهندگان را از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره روش‌های پرداخت جایگزین، اختلاف قیمت‌ها و ارائه لینک به وب‌سایت توسعه‌دهنده برای خرید اشتراک خارج از اپ‌استور، منع کرده است.

اپل

اتحادیه اروپا می‌گوید این محدودیت‌ها به عنوان «شرایط تجارت ناعادلانه» در نظر گرفته می‌شوند که آن‌ها را طبق قوانین اتحادیه اروپا غیرقانونی می‌سازد. علاوه بر جریمه، اپل ملزم شده است که این محدودیت‌ها را در آینده حذف کند.

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه فعلی قوانین اپ‌استور از نظر اتحادیه اروپا همچنان نقض قانون تلقی می‌شود یا نه. همچنین اپل به زودی برای انطباق با «قانون بازارهای دیجیتال»، شرایط کسب‌وکار جایگزین توسعه‌دهنده را در اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد. این امر به طور تئوری آزادی‌های بیشتری را در اختیار اسپاتیفای و سایر سرویس‌های موسیقی قرار می‌دهد.

  • جزییات طراحی آیفون SE 4 لو رفت؛ مجهز به فیس آیدی

منبع: MacRumors

نوشته اتحادیه اروپا اپل را ۲ میلیارد دلار جریمه کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala